Thailand & Australia - Reisverslag uit Bondi, Australië van Marloes Otjes - WaarBenJij.nu Thailand & Australia - Reisverslag uit Bondi, Australië van Marloes Otjes - WaarBenJij.nu

Thailand & Australia

Blijf op de hoogte en volg Marloes

01 December 2013 | Australië, Bondi


Voor de derde keer ben ik terug in Thailand. De laatste keer had ik er een Thaise vriendin aan over gehouden waarbij ik nu kan verblijven. Ze haalt me op van het vliegveld en ik moet zeggen dat het naast erg gezellig is, ook erg handig is om een driver te hebben in het enorme Bangkok! We shoppen, gaan op stap en ik zie dingen die ik nog had gezien de vorige keren. Omdat ik nog een week moet wachten tot me moeder en Jack er zijn en ik niet al die tijd in het heette Bangkok wil zijn, reis ik in drie uur naar Hua Hin, het dichtstbijzijnde (goede) strand vanaf Bangkok. Hier verblijf ik 4 dagen lekker op me strand bedje! Hua Hin is blijkbaar ook een van de vele plekken waar Duitse en Russische mannen voornamelijk op af komen voor de mooie Thaise vrouwtjes, of eigenlijk moet ik zeggen meisjes, kinderen.. Het is bizar om te zien hoe een lelijke ouwe Rus met een beeldschoon jong ding en dan bedoel ik gemiddeld 18 jaar -hand in hand loopt. Ik snap dat dit een makkelijke manier is van geld verdienen voor de Thaise, maar ze lijken ook echt daadwerkelijk verliefd op ze te zijn zo blij als ze er uit zien..

Ik keer weer terug naar Bangkok om ze op het vliegveld te verassen (ja lekker cliché maar toch heel leuk!) Ik heb natuurlijk gezegd ze in hun hotel op te wachten omdat de airport aardig ver weg is van de stad en ze aankomen om 06:45 's morgens..
Dus sta ik op om 04:30am en ben meer dan klaar om hard geknuffeld te worden.
En dat werd ik! Súper leuk om elkaar weer real life te zien en zoals verwacht hadden we twee onwijs leuke dagen! Kort, maar genoeg! Gefietst door alle nauwe steegjes, mooie tempels bezocht, lekker luxe geluncht in de hoogste wolkenkrabber van Bangkok, een mooie diner cruise langs de skyline met allemaal mooie lichtjes, en nog een zootje leuke dingen. Het was top! Nu zij naar het noorden van Thailand gaan, ga ik verder naar Australië.
Bij het inchecken bleek er iets mis met mijn visum. Iets in de nummers met mijn paspoort kwam niet overeen. Ik was al wat laat en nu moesten ze dit nog uitzoeken eerst. Er moest even met Australië gebeld worden... Over 30 minuten zou mijn vliegtuig de lucht in gaan. Wachten, wachten.. Ik moet een andere vlucht moeten boeken zei ze. Eerst moeten de gegevens op mijn visum gewijzigd worden. Ondertussen breekt het zweet me uit en denk ik aan degene die me in Sydney van de airport komt halen en denk ik aan het geld voor een nieuw ticket. Toch kijk ik om de 30 seconden nog naar de klok in de hoop ik vandaag een engeltje op mijn schouder heb.. Nog 3 minuten heeft ze nodig voor de wijziging, nog 10 minuten voordat mijn vliegtuig vertrekt! Maar dan moet ik nog opnieuw inchecken, door de douane en door de paspoort check. Ik zet het op sprinten en ren zo hard als ik kan naar Gate 21, waar ik vanaf een afstand al hoor dat mijn naam wordt omgeroepen. Final Call!
Om 14:55 stap ik net in het vliegtuig die om 14:55 zou vertrekken. Om 14:57 gaan we de lucht in.. Jezus! Wat ben ik blij dat ik zit, nu maar hopen dat m'n tas ook arriveert. Aangezien die pas naar het vliegtuig werd gebracht zodra ik had ingecheckt en ik zo hard heb gerend dat ik me bijna niet kan voorstellen dat die het gehaald heeft..
Na een vlucht van 10uur, + een tussen stop van 5 uur kom ik aan in Sydney, en ja hoor, tot mijn grote verbazing zijn me spullen tóch meegevlogen!
Ik heb gelijk een cultuurshock.. Alleen maar blanke mensen heb ik in 8 maanden niet gezien. Ik ben gewend aan Aziaten achter de desk bij de paspoort controle en de douane. Wanneer ik dan Sydney in rij wordt de shock alleen maar groter. Jezus wat een huizen, wat een mooie boten en wat ziet het er hier georganiseerd en netjes uit. Het tegenovergestelde van Azië, waarin ik me nu thuis voel. En dan alle mensen. Bijna alleen maar jongeren. Iedereen maar echt iedereen ziet er leuk gestyled uit alsof ze zich net klaar hebben gemaakt voor een feest. Maar nee het is een gewone vrijdag ochtend. Mooi haar, hippe kleding, erg leuk maar voor mij nog heel vreemd. De prijzen in de winkels helpen me ook nog niet echt mee om me meer op me gemak te laten voelen. Ik voel me een beetje vreemd hier, alsof ik hier niet hoor. Na zo'n drie dagen voornamelijk binnen te zijn geweest ga ik er al meer aan wennen.

Ik verblijf in Manly, wat een leuke chille plaats is, een half uur vanuit het echte centrum van Sydney met een mooi strand.
De zomer is echt net begonnen dus het is nog niet zo heet en het regent nog regelmatig, maar daar zal snel verandering in komen. Op een warme zondag liggen we lekker op Sjelly Beach, waar we 's avonds net als vele andere barbecuen op het strand. Ja, het Aussie gevoel is binnen!
Afgelopen weekend kon ik lekker in het huisje van een vriend die ik op Sri Lanka heb ontmoet. Hij woont in Bondi Beach, wat absoluut geen vervelende plek is om te wonen! Hij, zo aardig als hij is ging een weekendje weg en zo mocht ik lekker in z'n bed slapen!

Nu, na 1,5e week in Sydney heb ik na 1dag cv's uitdelen in salons mijn job al binnen en is vandaag mijn eerste werkdag! Reuze blij want het is een onwijs gave, net nieuwe salon met veel potentie en helemaal naar mijn stijl ontworpen en ingericht!
Ik moet nu sinds tijden weer extra aandacht aan mijn haar besteden natuurlijk! Geen probleem, I love it en ik heb er heel veel zin in!

xo

  • 01 December 2013 - 23:04

    Marjet:

    Leuk verhaal Marloes ! Wat schrijf je toch leuk:)
    Succes met je nieuwe baan !
    Xx marjet

  • 02 December 2013 - 10:36

    Danielle Van Der Horst:

    Go wat een mooi verslag Marloes en wat heb jij mazzel gehad met alles en nu ook nog een leuke baan super hoor nou meis geniet ervan je krijgt wat je toe komt veel liefs van ons

  • 02 December 2013 - 12:04

    Nelly:

    En...I love you! Zo leuk om me even gesproken te hebben via skype. Heel veel werkplezier! Liefs

  • 02 December 2013 - 19:18

    Aaf:

    Hey wijfie, Ik heb afgelopen Zaterdag je moeder ff gesproken over jou en dat ik het zo stoer van je vind daar helemaal in je eentje in dat verre land ;) Ze zei dat ze het nu met eigen ogen had gezien dat je je eigen prima kan redden en dat lees ik nu ook wel
    Hier gaat alles z'n gangetje en ik ben blij met af en toe een berichtje via fb van jou ♥

    Liefs Aaf Koos en Ramon en die mooie stralende ster

  • 02 December 2013 - 20:46

    Hinke:

    Hee Marloes, wat een avontuur en wat schrijf je leuk. Veel succes, plezier en geluk, groetjes Hinke Spijksma

  • 24 Februari 2014 - 15:18

    Pascale Zwemmer:

    Hoi Marloes.

    Ik dacht, laat ik weer eens een verslag van je lezen. En wat super leuk om jou ervaring te lezen tijdens de shock van Azië naar Australië. Ik had dat natuurlijk andersom en kwam van het welvarende Australië in het drukke Azië. Ik sprak je broer Joost van het weekend, die vertelde al dat je een baan en een woonplek heb. Goed bezig!!!!!!!!! Tussen het werken door moet je wel blijven genieten van het 'reisleventje' hoor! The Blue Mountains vond ik fantastisch mooi, echt een must do!

    Nou meid, geniet, ervaar, verdien geld, maak vrienden en vergeet Nederland, haha!

    Have fun!!!!
    Liefs Pascale

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Bondi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 December 2014

5 weeks in stunning New Zealand

12 November 2014

One year Australia

15 Juli 2014

04 Juni 2014

Een huis op wielen

12 Mei 2014

On The Road Again
Marloes

Actief sinds 24 Jan. 2013
Verslag gelezen: 498
Totaal aantal bezoekers 13153

Voorgaande reizen:

24 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: