Home in Australia - Reisverslag uit Bondi, Australië van Marloes Otjes - WaarBenJij.nu Home in Australia - Reisverslag uit Bondi, Australië van Marloes Otjes - WaarBenJij.nu

Home in Australia

Blijf op de hoogte en volg Marloes

17 Maart 2014 | Australië, Bondi

Een paar dagen nadat ik mijn vorige bericht had geschreven (December 2013) kreeg ik te horen van mijn baas dat hij me maar 2 tot 3 dagen per week werk kon geven, in plaats van 5 zoals was afgesproken in het begin. Een grote tegenvaller dus, maar naast dat hield hij ook steeds een aantal uur per week in, waar ik wel voor gewerkt heb en dus gewoon hoor te krijgen. Schijnheilig zoals hij is ontkende hij dat. Ik ben hier dus onmiddellijk weg gegaan. Hoe ontzettend leuk het in het begin leek te zijn viel dus mooi in duigen. Jammer genoeg.
Ik ben direct gaan zoeken naar een andere salon.
Inmiddels ben ik verhuisd naar m'n appartementje, wat ik deel met Sunny, Eduardo, een stel en hun lieve hond Olive. Het is een heerlijk huisje, ik heb een slaapkamer met alles er op en er aan en een eigen balkon, wat erg lekker is! Het is vlak naast de drukke hoofdstraat en 10 minuten lopen tot het strand, perfecte locatie dus!

Het is nu eind januari en ik heb goed nieuws. Een aantal weken geleden had ik mijn cv naar Renya Xydis gestuurd. Zij is een zeer bekende haarstyliste in Australië en werkt voor grote namen en o.a. op fashionweeks in New York, Londen, Parijs en Milaan. Ze heeft 4 salons in Sydney. Ik kreeg een mail terug, dat mijn cv er goed uit zag en dat ze me graag wilde ontmoeten. Ik ben toen op gesprek geweest, en mocht terug komen voor een trial. Ik nam een model mee en liet zien wat ik kon. Ze was erg enthousiast, en ik herhaal maar al te graag wat ze zei: I love your work and your style!!! 1 minuut later was ik aangenomen. Ik kon het nog niet helemaal geloven en was met 3 kwart van m'n gedachte in de wolken, maar ze bood me direct een full time baan aan, echt geweldig!
Ik kon een paar dagen later gelijk beginnen. Het is heel wat anders. Heel professioneel en georganiseerd. Absoluut een goede ervaring en goed voor op m'n cv uiteraard. Voor degene die willen weten wat een knipbeurt alleen al bij me kost, $150!

Na 2,5e maand in Australië te zijn heb ik voor het eerst een uitstapje buiten Sydney.
Samen met Sunny, Eduardo en zijn nichtje ga ik op wine tasting tour in de Hunter Valley. In deze vallei zijn tientallen wijnplantages. Ieder bedrijf oogst zijn eigen druiven en maakt er wijn van. Enorme huizen en erg mooi. We kozen een stuk of 6 verschillende plantages uit op de kaart en hebben heel wat wijnen geproefd! Om de dag nog even leuk af te sluiten gaan we langs de chocolaterie en lekker Indisch uit eten.

Inmiddels is het nu eind maart. Ik ben al een jaar weg van huis, 4 maanden in Sydney en over één week jarig.
Ik heb een scooter gekocht, mijn nieuwe beste maatje. Ik moest vaak lang wachten op de bus, die soms ook gewoon niet komt opdagen of veel te laat. Mijn scootertje is er altijd en brengt me overal heen. Zo ontdek ik ook nieuwe plekjes en verborgen strandjes in Sydney.
Het weer is ondertussen wel wat veranderd.. Hoewel het nog steeds vaak heerlijk warm en zonnig is, komt er ook af en toe een enorme regen, wind en onweersbui voor, waardoor er wel vaak een hele mooie / bijzondere lucht is.
Afgelopen weekend ben ik naar het Holland House geweest. Een rit van ruim 1,5 uur heen en 1,5uur terug op de scooter, maar dat was het zeker waard. Vanaf het moment dat ik wist dat dit winkeltje/cafe bestond kon ik de kroketten en frikadellen niet meer uit m'n hoofd krijgen. Het is een leuk winkeltje. De gekste dingen zijn verkrijgbaar, waaronder augurken en haring bijvoorbeeld. Dat sloeg ik over, maar de kroketten liggen wel in de vriezer! De appeltaart bak ik volgende week op m'n verjaardag, en ik ga nu genieten van mijn diner; aardappels, spruitjes, een gehaktbal en appelmoes! Hoe Nederlands kun je zijn...

X

Mijn adres is:
25B Roscoe Street, unit 1
2026 Bondi Beach
Sydney, NSW

  • 17 Maart 2014 - 11:09

    Danielle:

    Wat een belevenis weer Marloes maar heel goed dat je zo gehandeld hebt
    Leuk voor je dat het je nu zo goed bevalt geniet van alle ervaring
    Heel veel liefs van ons xxx

  • 17 Maart 2014 - 15:56

    Aaf:

    Hey lieve Marloes, Ik ben zo ontzettend trots op jou ;) en ik vind het zo stoer dat je dit allemaal doet zo in je eentje! zo ver weg maar ook weer zo dichtbij met dat social media, ik ben ook super blij met je verhalen en herinneringen naar Renate toe ♥
    Fijn dat je een leuke baan hebt gevonden en helemaal in jou straatje
    Dikke x van Ramon (staat achter me)

    Liefs Aaf en Koos xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Bondi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 December 2014

5 weeks in stunning New Zealand

12 November 2014

One year Australia

15 Juli 2014

04 Juni 2014

Een huis op wielen

12 Mei 2014

On The Road Again
Marloes

Actief sinds 24 Jan. 2013
Verslag gelezen: 506
Totaal aantal bezoekers 13142

Voorgaande reizen:

24 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: