Sawadee ka Thailand! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marloes Otjes - WaarBenJij.nu Sawadee ka Thailand! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marloes Otjes - WaarBenJij.nu

Sawadee ka Thailand!

Blijf op de hoogte en volg Marloes

24 Mei 2013 | Thailand, Bangkok

Ondertussen ben ik al 6 weken in Thailand. Ik zal verder gaan waar ik in me vorige verhaal was gebleven. Maya Bay is zoals ze zeiden echt prachtig en mag je ook zeker niet missen als je op Phi Phi bent. Het zand ziet en voelt aan als meel zo wit en zacht. Je betaalt buiten je trip nog 200baht extra om op het eiland te zijn maar dat is het zeker waard. Samen met Roos, Marit en een leuke groep Francoises heb ik de afgelopen drie nachten veel gitaar muziek geluisterd, gezongen gedronken en gedanst waardoor ik met een best wel hangover naar ons volgende hostel in Krabi ging. Twee dagen hebben we hier een beetje rustig aan gedaan, proberen bij te komen en een lekkere massage genomen. Terecht want ons volgende bestemming is Koh Phangang, het eiland van de Jungle en Full Moon party’s. Beiden feesten waren zeer geslaagd. We sliepen 3 nachten in een 20 persoons dorm room op keiharde bedden tussen de bende van 17 luidruchtige, veel alcohol drinkende jongeren, maar het was best grappig. Vooral met de heerlijke gedachte in m’n hoofd van ons alvast geboekte Resort aan de andere kant van het eiland, Had Yao Beach. Dit was echt enorme luxe en daar hebben we het ook echt even van genomen! Zachte bedden, infinity pool, privé strand, massages, nog lekkerder eten en noem maar op. Top fit voor het volgende eiland, Ko Tao! Hier heb ik mijn PADI open water duiken gehaald. Ook echt een aanrader voor iedereen want het is zo tof! Tot 20 meter diep heb ik gedoken en allerlei mooie vissen en koraal gezien. Ik kan niet wachten om in Australië bij de Great Barrier Reef te gaan duiken en om daar nog een cursus te gaan volgen tot Advanced diver zodat je tot 30 meter diep mag duiken. Mijn laatste nachtje op Ko Tao heb ik ge- couch surft bij een jongen uit Nieuw Zeeland die op dit eiland woont. Zonder dat ik er ook maar iets aan kon en mocht doen betaalde hij het diner en ontbijt voor me en haalde me op en bracht me weer naar de pier op zijn scootertje met mijn zware backpack op m’n rug, tot gevolg ook nog een lekke band.. maar dat was ook zo weer gefixt! Aardige gast dus! ;)

Op vrijdag ben ik met de bus naar Bangkok gegaan om Britt weer te ontmoeten. 3 nachtjes in de leuke straat Rambuttri Road, wat parallel aan Khao San Road ligt. We sliepen in een mooi hotel met zwembad. We zijn naar de weekend market in Chatuchak geweest en ons lekker uitgeleefd met het winkelen, as usual. Ik heb Britt getrakteerd op een lekkere massage van een uur lang, omdat ze vorige week jarig was. Op de eerste avond zie ik een jongen uit Hawaï (Vince) die ik op Koh Phi Phi ook al ontmoet had. We besluiten om na deze dagen met Britt samen naar Ko Samet te gaan. Onderweg daarnaar toe stoppen we 2 nachtjes in Pattaya, wat bekend staat als de ‘hoeren stad’ en de oude mannetjes. Eigenlijk had ik niet zulke goede dingen over Pattaya gehoord vanwege dat dus, maar ik moet zeggen dat het best interessant was om al die ladyboys, jonge thaise (hoeren) meisjes en de vieze oude (voornamelijk) Russische mannen te zien. We zijn door Boyz Town gelopen en een aantal tenten in gegaan waar de jongens van een jaar of 18 zich verhuren voor seks. Zodra je binnenkomt zijn ze er als de kippen bij en begint de vleeskeuring. Als je wilt kun je vragen of ze hun piemel laten zien, of je mag er aan voelen. Ook de ladyboys zijn super grappig. Van sommige kun je echt heel moeilijk zien dat ze totaal omgebouwd zijn totdat ze beginnen te praten met een lage hoge stem. Pattaya was dus zeker de moeite waard om een paar nachtjes te verblijven.
Vanaf Pattaya ben ik samen met Katja (Duits meisje) naar Ban Phe gelift. Er rijden hier heel veel trucks met open achterkant en als ze dezelfde kant als jou opmoeten doen ze er meestal niet moeilijk om je mee te nemen. Dit was echt super leuk om te doen en geheel gratis natuurlijk. Vanaf Ban Phe ben ik weer samen met Vince naar Ko Samet gegaan. Hier hebben we twee nachtjes geslapen. Dit eiland is de bestemming voor Thaise vakantie gangers en er was eigenlijk weinig te doen. Na twee nachtjes hebben we de boot terug genomen naar Ban Phe om daar nog een nachtje te slapen. We hebben 3uur rond gereden op de scooter om een slaap plek te vinden, maar omdat het een vakantie weekend is voor de Thaise zitten alle hostels en guesthouses vol. Uiteindelijk vinden we toch nog een mooie kamer wat alleen wel wat duurder is dan normaal, maarja. Na het eten lopen we nog een rondje over het strand waar we een groepje Thaise uit het noorden ontmoeten. We spelen wat gitaar en drinken een paar drankjes met ze.

Nu anderhalve week geleden ging ik van zuidoost Thailand terug naar Bangkok om m’n broertje Michiel en Marijn daar te ontmoeten, waar ik eigenlijk al naar uit keek voordat zij überhaupt al op reis waren. Heel erg fijn om weer samen te zijn! We hadden de Ko van Kessel fiets tour gepland. Een route dwars door de kleine steegjes van Bangkok waar de locals wonen, een boottocht over het water waar enorme varanen zwemmen en waar de houten hutjes serieus nog op een houtsplinter ‘vast’ staan. Kortom super leuk met een hele enthousiaste gids. Die avond nemen we de nachttrein naar Chiang Mai, het noorden van Thailand. 17 uur lang was de rit in de ijskoude (lees: echt ijskoude) airconditioning coupe. Aangekomen in Chiang Mai huren we scooters en rijden we ruim 135 km door het super, maar echt super mooie landschap naar het knusse hippie plaatsje Pai. Op deze plek ben ik een klein beetje verliefd geworden. De mensen, de sfeer, de omgeving, het eten.. alles is hier heerlijk en zo gezellig. We maken flink wat kilometers op onze scootertjes, en zo komen we ook bij de Ma Phang waterval, waar je lekker op de rotsen kan liggen (of er vanaf glijden) en kan zwemmen. Wederom een fantastische plek met een prachtig uitzicht. De volgende dag huren we grote rubber banden en koelen af in de rivier waarvan de af en toe best pittige stroming ons 4 km mee sleurt. Na 3 dagen Pai beginnen we weer aan onze zware rit met 2uur lang haarspeld bochten waar je U tegen zegt. In Chiang Mai terug doen we een kookcursus waar we keihard hebben gelachen met en om onze ‘lerares’ en waar we natuurlijk lekker gekookt en gegeten hebben op een hele mooie farm met ontzettend veel eigen groente en fruit bomen.
Olifanten spotten is toch wel een must als je in Thailand bent, dus dat ging ook aan ons niet voorbij. Prachtig mooie dieren. We brachten de hele dag door in Baan Chang (wat betekend olifanten huis) om de olifanten te verzorgen en om veel over ze te leren.
Als kado voor Marijn d’r verjaardag neem ik haar mee naar een typisch Thaise haarsalon om hier allebei lekker verwent te worden met een massage en treatment. Erg leuk om te zien en te voelen hoe het er hier aan toe gaat. De echte afsluiter van Chiang Mai was onze Traditionele Thaise Massage bij de vrouwen gevangenis. Deze vrouwen worden ongeveer binnen 6 maanden vrij gelaten en hebben voor zover wij wisten geen enorm zware straffen op hun naam staan. Toch vrijwel interessant vonden wij en hier genoten we van onze beste massage tot nu toe (en dat zijn er al een stuk of 20). Zalig!
Er is alweer een anderhalve week voorbij met ze drieën. We nemen samen de trein terug (dit keer zonder airco) naar Bangkok, geven elkaar dikke knuffels, kussen, kijken terug op een super gezellige tijd samen en nemen afscheid.

Nu heb ik alle bekenden die ik zou zien gezien en sta ik er weer alleen voor. Geen probleem natuurlijk. De komende weken trek ik weer op met Vince waar ik eerder mee was. We gaan nog wat door Thailand reizen en ik ga leren Kite surfen! Hier over later meer. Adios!

  • 24 Mei 2013 - 16:48

    Samantha:

    Jeetje wat een avonturen Marloes!
    Gaaf hoor!
    Heel benieuwd hoe je het kitesurfen gaat vinden.
    Waar ga je na Thailand naar toe?
    Veel plezier topper!
    Kus Samantha

  • 24 Mei 2013 - 17:29

    Kelly:

    Jeetje Marloes! Wat maak jij een leuke dingen mee meis! Fantastisch om te lezen! Geniet er lekker van. Leuk dat je iedereen zo op de hoogte houdt!

    X Kelly ( de Jong )

  • 24 Mei 2013 - 23:43

    Leslie:

    Hey skat echt heel gaaf die verhalen allemaal over Thailand wil ook echt een x heen als ik jou zo hoor en die foto's zie. Je heb je schade wel weer ingehaald in pattaya zeker na al die piemels? Haha;p leuk dat je het zo naar je zin hebt meid lekker genieten XXX

  • 25 Mei 2013 - 21:56

    Toos:

    Hoi Marloes ik heb net je hele verhaal gelezen
    Je maakt leuken dingen mee
    Leuken foto's net iets voor jou
    Ik zit nu bij je moeder op de koffie
    Jan heb een tuin tafel gemaakt
    Marijke heb volgende week een open bezichtiging op haar nieuwe huur woning
    Ze komt te wonen in Heerhugowaard noord
    Vlak bij rianne nu kermis bij rianne
    Jeffrey heb vande week een tatoo op zijn arm gezet
    Ik wens je nog veel plezier op je reis wat gaat volgen en geniet er van.
    Veel liefst en groetjes van ons allen.

  • 27 Mei 2013 - 20:14

    Je Grote Neef:

    Schitterende reis! Je kan er zo een film van maken :-)

  • 30 Mei 2013 - 09:45

    Marleen:

    Hey skat, heb net pas dit verhaal gelezen. Ik weet niet wat ik er allemaal over moet zeggen. Gewoon heerlijk! Ga nu ff op je mail reageren. X

  • 30 Mei 2013 - 16:36

    Sannes:

    Toff Loesie!

  • 22 Juni 2013 - 20:47

    Rietje Jong:

    Hallo Marloes,
    Het is echt geweldig,wat je allemaal mee maakt.
    Ik geniet ervan zoals je alles schryft,kyk uit naar het volgende verslag.
    Wat maak je veel mee,echt super,geniet ervan Marloes.
    Lieve groetjes,en een dikke knuffel van Rietje xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 December 2014

5 weeks in stunning New Zealand

12 November 2014

One year Australia

15 Juli 2014

04 Juni 2014

Een huis op wielen

12 Mei 2014

On The Road Again
Marloes

Actief sinds 24 Jan. 2013
Verslag gelezen: 753
Totaal aantal bezoekers 13153

Voorgaande reizen:

24 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: