On The Road Again - Reisverslag uit Bondi, Australië van Marloes Otjes - WaarBenJij.nu On The Road Again - Reisverslag uit Bondi, Australië van Marloes Otjes - WaarBenJij.nu

On The Road Again

Blijf op de hoogte en volg Marloes

12 Mei 2014 | Australië, Bondi


Na 7 maanden in Sydney gewoond te hebben, en de temperaturen inmiddels flink gedaald zijn, vind ik het tijd om weer op pad te gaan, de zon achterna!
Ik heb mijn baan in de salon opgezegd, alhoewel ik het er onwijs naar me zin had, is het nog niet mijn tijd om op een vaste plek te blijven. Wel een super leuke, goede en Fashionweek ervaring rijker! Ricky Martin die even langs komt gebeurt ook niet iedere dag! Anyway, afgelopen donderdag mijn laatste werkdag gehad en m'n lieve collega's een knuffel gegeven.

Ondertussen ben ik al sinds een maand ongeveer bezig met het zoeken naar een campertje. Het is winter in New South Wales, en vrijwel off season. Er is dus niet al te veel aanbod op het moment, wat het nog best wel even lastig maakte.
Afgelopen week heb ik dan toch nog mijn nieuwe huis op wielen gevonden!!
Ook mijn leuke scootertje heb ik verkocht! (Wat een geluk)
Wat is dat een goede investering geweest zeg. Heerlijk om rond te touren, en nog met winst $$ verkocht ook. Een beetje onderhandelen ben ik niet vies van :).
Het links autorijden is nieuw voor me... Alhoewel motors en scooters nu een eitje voor me zijn, heb ik flink zitten zweten m'n eerste ritje in de camper!!
Alles is het tegenovergestelde. Automatisch wil je je rechter hand gebruiken om te schakelen. Om dit niet te doen hield ik me linker hand maar de hele tijd op de versnellingspook in plaats van beide aan het stuur. Zelfs de richtingaanwijzers zitten aan de andere kant, dus ja je raadt het al.. De ruitenwissers gingen hard tekeer toen ik rechts af wou slaan! Ook is het natuurlijk een lange auto, en het is hier niet plat als in Holland, dus de hellingproef wordt hard geoefend! Anyway, flink wennen dus!

Nu is het dan ook tijd om m'n gezellige huisje uit te gaan. Ook hier heb ik met heel veel plezier gewoond, met Sunny, Eduardo en niet te vergeten Olive! Lieverds!
Drie dagen lang ben ik bezig geweest met het ontruimen, schoonmaken en inruimen van de camper. Lekker fris en eigen gemaakt. Ready to go!
Op een website called Australia Ride Share ben ik in contact gekomen met een Zweeds meisje Ilona. Ik geef haar een lift en we delen de benzine kosten.
Vanochtend verlaten we Sydney en gaan we op naar het noorden.
Mijn vrienden Dave en Margrete die ik op Sri Lanka had ontmoet wonen in noord New South Wales, zo'n acht uur rijden hier vandaan. Daar zullen we dinsdag middag aankomen en een aantal dagen doorbrengen. Ik kijk er onwijs naar uit om ze weer te zien, hoe leuk is dat dan ook!! Ze boden al aan om te blijven zo lang ik maar wil, een maand, een week een dag.. Ze wonen in Lismore, vlak onder het bekende Byron Bay, waar we ook zeker even zullen stoppen!
Daarna zullen we verder rijden naar Brisbane, met uiteraard veel mooie stops langs de Gold Coast.
Vanaf Juni ongeveer wil ik beginnen met het farm work dat ik moet doen voor mijn tweede jaars visum. Ik weet nog niet exact waar ik zal stranden, maar ik weet wel de gebieden waar nu werk is. Voornamelijk avacado's, appels, bananen en citrus groeien er de komende maanden in Noord Queensland.
Ik zie het wel. Lang leve het niet te veel plannen en zien waar het schip strand.
Ik ga nu verder met het inpakken en inladen van de laatste spullen. Het is weer tijd voor handwasjes, koude douches, buiten koken en dat soort dingen. Op naar een nieuw avontuur

Do what you love, everyday!
XO

  • 12 Mei 2014 - 08:01

    Hanneke:

    Hee marloess!!

    Fijn dat je niet de eerste tijd alleen reist. Wel lachen om alles aan de andere kant van de weg te doen.
    Je zult vast na een dagje daaraan gewend zijn.
    Pas goed op jezelf en veel plezier met je nieuwe (super leuke) Avontuur!!
    xx Hanneke

  • 12 Mei 2014 - 08:34

    Dave:

    Hi Marloes,

    Kort maar krachtig! Wat een geweldig avontuur ga je tegemoet! Bij interesse heb ik nog wel wat oude adresjes voor farmwork! ;)
    Heel veel plezier.

    Gr. Dave

  • 12 Mei 2014 - 19:44

    Marjo:

    Ik smul van je verhalen, ik bewonder je om wat je allemaal onderneemt.
    Succes verder in dit fantastisch groep avontuur en geniet ze verder. Dikke knuffel van de Schilders. X

  • 12 Mei 2014 - 19:44

    Marjo:

    Ik smul van je verhalen, ik bewonder je om wat je allemaal onderneemt.
    Succes verder in dit fantastisch groep avontuur en geniet ze verder. Dikke knuffel van de Schilders. X

  • 14 Mei 2014 - 09:55

    Iris:

    Hey lieverd!

    Ik ben zo trots op je! Heel goed dat je je eigen plan trekt en gewoon gaat. Lekker alles op je af laten komen :). Doe je wel voorzichtig! Volg je intuïtie.

    Hele dikke knuffel en kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Bondi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 December 2014

5 weeks in stunning New Zealand

12 November 2014

One year Australia

15 Juli 2014

04 Juni 2014

Een huis op wielen

12 Mei 2014

On The Road Again
Marloes

Actief sinds 24 Jan. 2013
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 13136

Voorgaande reizen:

24 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: